Direktøren for et dansk reklamebureau har sendt chokbølger gennem hele branchen efter, det kom frem, at han finder tv-serien Mad Men kedelig og overvurderet.

Jonas Vridsholm er 45 år gammel, direktør for reklamebureauet DingDongKaPow og var indtil for ganske nylig en højt respekteret mand i den danske reklameverden. Det har ændret sig efter, at han til en branchekomsammen nævnte, at han ikke var særlig vild med den amerikanske tv-serie Mad Men.

Det har fået kolleger til at stille spørgsmålstegn ved hans dømmekraft, og flere vil nu ikke længere ses offentligt med ham. Ikke desto mindre vil Jonas Vridsholm gerne forsvare sin udmelding over for RokokoPosten.

“Prøv at høre: Vi er fire sæsoner inde i skidtet, og hvad er det vildeste hidtil? De har flyttet kontorer, og Don Draper er blevet skilt. Big fucking deal,” siger Jonas Vridsholm med eftertryk. Han understreger, at han heller ikke finder Don Drapers retoriske evner og succes som reklamemand særlig interessant.

“O.k., så han laver fede pitches. Godt for ham. Det gør Søren Fauli også, men derfor laver man da ikke en hel serie med ham, vel?” spørger Jonas og knalder dernæst hovedet hårdt ned i sit ibenholtssorte skrivebord, da RokokoPostens udsendte gør ham opmærksom på DR’s tv-serie Deroute med Fauli i hovedrollen.

Foretrækker Knight Rider
Da han har sundet sig et øjeblik, fortsætter Jonas Vridsholm sine udfald mod Mad Men.

“Uhh, Don Draper har sex med en sekretær. Ihh, Don Draper ryger en joint med en proto-hippie,” vrænger han.

“Og det bliver heller ikke bedre af, at de ligner noget fra et Kaufmann-katalog anno 1962. Så er der altså mere spænding og menneskeligt drama i en gennemsnitlig udgave af Spise med Price,” siger direktøren, der også mener, at serier som Knight Rider og NYPD Blue er langt at foretrække.

Jonas Vridsholm kan imidlertid godt se enkelte lyspunkter ved Mad Men:

“Jeg kan godt lide hende med kæmpepatterne. Men det er også det hele.”