Foto: AntonioGuillem, Bigstock

Den 59-årige bryggeriarbejder Arne Juhl fra Sønderjylland har i over et halvt år ventet i telefonkø. Det er dog ikke sikkert, at det når at blive hans tur. Nu håber han, at det en dag kan blive hans kollegers tur.

240 døgn, tre timer, 16 minutter og 55 sekunder. Så længe har bryggeriarbejderen Arne Juhl fra Sønderjylland ventet i telefonkø, siden han kontaktede sin internetudbyder YouSee for at få skiftet en gammel og slidt router.

“Jeg har snakket meget med Mette i kundeservice. Eller det vil sige: Det er mest Mette, der har snakket,” udtaler den 59-årige bryggeriarbejder.

Internetsignal falder ud
RokokoPosten er i besiddelse af samtalen, der bliver optaget som led i en løbende evaluering af YouSees kundeservice:

“Du startede som arbejdsdreng i 1976. På en jernvarefabrik. Dengang var du 16 år gammel,” kan man høre Mette fortælle med myndig stemme, mens Arne forsøger at sige noget om et internetsignal, der nogle gange falder ud.

Uanfægtet af Arnes spage indvendinger fortsætter Mette:

“Du kom senere på bryggeriet S.C. Fuglsang i Haderslev. Her har du været lige siden. Slæbt ølkasser. Det er hårdt arbejde.”

Kunder blev snydt
Kristian, der repræsenterer Arnes gamle internetudbyder, retter en hård kritik mod behandlingen af Arne, som han finder helt urimelig. Han mener, at de kunder, der har skiftet til YouSee, er blevet snydt.

“YouSee giver fibernet til deres udenlandske kunder, mens dansken må nøjes med ISDN. Det blev altså ikke Arnes tur, men Alis!” udtaler Kristian.

Adspurgt om, hvorvidt han vil hjælpe Arne med at få en ny router, bliver Kristian fjern i blikket og hæver stemmen:

“Det bliver aldrig Arnes tur. Det har jeg jo sagt!”

Selv er Arne så småt begyndt at tvivle på, om han nogensinde får en ny router.

“Det er ikke sikkert, at det når at blive min tur – men så bliver det mine kollegers tur,” udtaler han fortrøstningfuldt.