Foto: olly2, Bigstock

Foto: olly2, Bigstock

Du er i tvivl om noget. Men hvem skal du ringe til? Venstres forebyggelsesordfører er klar med en hotline til dig, der ikke ved hvilken hotline, du skal vælge.

For få dage siden foreslog Venstres IT-ordfører, Michael Aastrup Jensen, at der skulle indføres en iPad-hotline til forældre, hvis børn bruger digitale redskaber til andet end læringsformål. Nu viser det sig, at forslaget er et led i partiets nye hotline-strategi.

“Antallet af private og offentlige hotlines er allerede stort, og det er positivt, for Venstre vil gerne forebygge tvivl i befolkningen. Men det betyder også, at det kan være svært at gennemskue, hvor man skal ringe hen, og derfor vil vi oprette en hotline-hotline,” udtaler Venstres forebyggelsesordfører, Jane Heitmann og fortsætter:

“Vi forventer, at tiltaget betyder væsentlige besparelser på sundhedsområdet, for tvivl om dagligdagens gøremål er stærkt sygdomsfremkaldende.”

Synske John som chef
Den nye hotline skal ledes af synske John Braad, der i mange år har bestyret Hjemmets brevkasse, John ser alt.

“Jeg har takket ja til opgaven, selvom forslaget endnu ikke er vedtaget. Det bliver det nemlig,” siger han.

Det er tanken, at hotline-hotlinen skal implementeres i kommunerne under Borgerservice.

“Det betyder flere arbejdspladser på kommunalt niveau, hvilket jo er en ekstra bonus, eftersom Venstre også gerne vil skabe flere job. Desuden får medarbejderne en intern, central hotline, som de kan ringe til, hvis de er i tvivl om, hvilken hotline, de skal henvise borgeren til,” fortæller Jane Heitmann.

Ansvarlig fremsynethed
På Aalborg Universitet hilser fremtidsforsker Trine Henriksen den nye hotline-hotline velkommen.

“Det er dejligt at se, at politikerne allerede nu tager ansvar for en fremtid, hvor antallet af hotlines vil eksplodere,” siger Trine Henriksen og henviser til en fremskrivning, der blev lavet i 2011.

Den viser, at der i 2040 vil være flere hotlines end offentligt ansatte.

Sognepræst Helle Slejberg er ligeledes henrykt:

“Det er dejligt, at politikerne tager ansvar for den afgrundsdybe tvivl, tidens forbrugssamfund skaber. Jeg selv er ofte nødt til at henvise folk til Gud, fordi jeg ikke har tid til at tale med dem, så det bliver godt med en hotline, der kan tage over,” siger hun.