Foto: rie, Bigstock

Foto: rie, Bigstock

Grundet en uovertruffen evne til at få alting til at gå i stå har Vatikanet udnævnt DSB som medlem af det pavelige familieråd med særligt ansvar for seksualdriften.

Efter sommerferien bliver DSB indlemmet som medlem af det pavelige råd for familien med særligt ansvar for styring af seksualdriften. Det bekræfter rådets præsident, Vincenzio Paglia, over for RokokoPosten.

Han fortæller, at den romerske kurie (den katolske kirkes centrale forvaltning, red.) har fulgt DSB med interesse gennem flere år, og at især den seneste tids togkaos har imponeret.

“DSB evner om nogen at få alting til at gå i stå. Derfor har vi givet dem ansvaret for seksualdriften, og vi forventer nu et drastisk fald i menneskehedens libido over de kommende år,” lyder det fra Vincenzio Paglia.

Tog og sex er det samme
Hos DSB glæder man sig til at overtage opgaven med seksualdriften og mener, at erfaringen med togdrift sagtens kan overføres til seksualdriften.

“På mange måder er tog og sex jo det samme. I begge tilfælde handler det om komfort og gode oplevelser, og da vi har mange års erfaring med at ødelægge både det ene og det andet, tror vi på, at vi hurtigt kan gøre det så surt at have sex, at ingen til sidst gider,” siger DSB’s driftsdirektør, Anders Egehus.

“Det handler blot om at tænke strategisk og at planlægge forhindringer, der gør det besværligt for folk at dyrke sex. Vi har allerede drøftet flere muligheder med den romerske kurie, og vi glæder os meget til at udrulle vores planer,” fortsætter han.

Risiko for bedre Rejsekort
Mens både DSB og Vatikanet er begejstret over aftalen, er transportminister Hans Christian Schmidt (V) skeptisk. Han frygter, at opgaven med seksualdriften er så omfattende, at DSB kommer til at svigte den danske togdrift.

“Der bliver meget at se til for DSB i fremtiden. Og jeg kan godt være bange for, at det betyder, at vi fremover vil se langt færre tiltag, der kan forstyrre togtrafikken med langt flere tog til tiden som følge. Det er skidt for mig som transportminister, for når DSB fungerer, får jeg svært ved at argumentere for, hvorfor jeg er nødt til at ignorere andre opgaver,” siger han og slutter:

“I værste fald kan det betyde, at jeg bliver nødt til at kigge på, hvordan vi kan forbedre det der skide Rejsekort.”