Foto: Mushin, Wikipedia

Foto: Mushin, Wikipedia

Corona-pandemien og anden bølge af #MeToo har ramt de danske dansegulve hårdt på deres omdømme. Derfor har de hyret et nyt PR-bureau for at øge deres agtelse.

“Vi plejede at blive associeret med fest og hygge, men efter corona og #MeToo ser alle os som noget utrygt og farligt,” lyder det fra dansegulvet på Chateau Motel i det indre København, der udtaler sig på vegne af alle landets danseområder på spillesteder, diskoteker og værtshuse.

Chateau Motel-gulvet har derfor indgået en aftale med PR-bureauet Radius Kommunikation, der skal øge områdernes anseelse i offentligheden.

Medierne anklaget for hetz
Ifølge dansegulvene er det især mediernes hårde dækning, der har gjort det nødvendigt at få hjælp.

“Medierne har kørt en hetz mod os, hvor vi er blevet gjort til syndebukke for alverdens problemer. Først er det os, der er skyld i coronasmitte, fordi vi kan understøtte superspreder-events,” raser  dansegulvet og fortsætter:

“Og lige da vi er ved at komme os over det, bliver vi igen spændt for mediernes vogn og gjort til syndebuk for seksuelle krænkelser.”

Dansegulvet fra Chateau Motel mener desuden, at mediernes kampagne vil stille dem dårligere over for deres ærkefjende: baren.

“Mens vi bliver trådt under fode i medierne, bader de forfærdelige barområder i succes. Der skriver medierne, at man trygt kan sidde, og at bartenderne kan smide krænkere ud. Men hvem har nogensinde grinet ad folk, der opførte sig akavet og umusikalsk i en bar?” spørger dansegulvet retorisk.

Fornuftigt alternativ i økonomisk krise
Hos Radius Kommunikation er man meget glad for den nye klient, som man ser en stor fremtid for.

“Man siger jo, at danseområderne er for folk, der ikke har råd til at hænge i baren. Det kan vi vende til noget positivt. For hvor fedt er det egentlig at vise, at man har råd til at hænge i baren, når corona har skabt en økonomisk krise? For ikke at tale om det statussymbol, som det snart vil blive, at man evner den svære kunst at danse i byen uden at forulempe andre mennesker seksuelt,” siger administrerende direktør Asbjørn Haugstrup til RokokoPosten.