Foto: NS Newsflash, Flickr

Foto: NS Newsflash, Flickr

Et populært nyhedssite vil nu trykke deres gratis netartikler på papir og sælge dem i sammenlagte bunker. “Vi satser på en eksklusiv blanding af store, tynde ark og standardblæk i forskellige farver,” fortæller chefredaktøren om det nye produkt.

Det skal nu være muligt for kræsne nyhedselskere at få deres journalistiske fix på en helt ny måde: Gennem blæk og papir.

Et dansk netmedie, der dagligt får over en halv million besøg, vil nemlig til at trykke deres artikler én gang om dagen på store stykker papir og lægge arkene sammen i en lille stak opdelt i såkaldte sektioner. Disse kan derefter købes i supermarkeder og kiosker landet over.

“Produktet taler til den kvalitetsbevidste mediebruger, der ikke vil nøjes med konstante nyhedsopdateringer via computer eller smartphone, men ønsker en eksklusiv og fordybende oplevelse. Ved at trykke nyhederne med en dags forsinkelse på store, uhåndterlige ark, der foldes sammen i krøllede bunker, rammer vi den kræsne connaisseur af journalistik,” fortæller netmediets chefredaktør og tilføjer, at de øgede udgifter til trykning og levering af produktet uden tvivl vil komme tifold igen.

Satser på unge og annoncer
“Jeg tror, at især unge, der jo udgør fremtidens nyhedsmarked, vil elske muligheden for at læse om ting, der er sket i går, og som de ellers kun kan få gratis via deres iPhone,” mener nyhedssitets ansvarlige for nye medier, der oprindelig fik idéen om blæk og papir.

Ud over at fokusere på mediebrugere mellem 15 og 35 år vil sitet tjene pengene ind ved at lade forskellige virksomheder trykke deres reklamer på arkene.

“Når først de store firmaer ser, hvordan vi hiver læserne ind, vil de kæmpe med næb og kløer om en annonce på vores sider,” mener den økonomisk ansvarlige, der også overvejer at lade ejendomsmæglere trykke billeder af forskellige boliger på arkene eller lade “helt almindelige mennesker” sælge deres ejendele eller måske endda finde en romantisk partner på tryk.

De nye ark, der indeholder både tekst og farvebilleder, vil i begyndelsen kunne købes for en særpris på 20 kr. for én dagsbunke med undtagelse af den særligt store weekendudgave, der koster 30 kr.

“Det er mindre end en pakke cigaretter! Eller to poser mysli!” slutter chefredaktøren begejstret.