Foto: Shock, Bigstock

Foto: Shock, Bigstock

Vi er bare en gruppe mennesker i 20’erne og 30’erne, der bruger for meget tid på Facebook, Twitter og den slags, indrømmer direktøren for ShoutOut, der rådgiver kunder om brug af sociale medier.

“Vi kan tilbyde en bred pakke af sociale og digitale mediestrategier. ShoutOut er på, vi skaber community og genererer buzz, vi sprøjter memer ud og gør dig til det mest trendende hashtag i DK og beyond.”

Sådan lyder introduktionen til virksomheden ShoutOut på deres hjemmeside samt Facebook-, Twitter-, Instagram- og Snapchat-profil.

Bare et smart ord
“ShoutOut rådgiver kunder om, hvordan de skal gebærde sig på sociale medier, og derfor bruger de fleste af vores medarbejdere titlen social media-rådgivere. Men det er faktisk bare et smart ord for en, der er virkelig meget på Facebook og den slags,” fortæller direktør Laura Larsen og henviser til en af sine ansatte, 28-årige Rasmus Kjer, der specialiserer sig i Twitter-strategier og trending-analyser:

“Rasmus har en bachelor i historie og var i gang med en kandidat i noget kulturformidling, da vi samlede ham op. Allerede dengang var han på sociale medier i et usundt omfang. Men jeg vil ikke begive mig ud i at diagnosticere; jeg er bare glad for, at vi har ham på holdet.”

Laura Larsen sætter også stor pris på sin senior social strategist, Hannah Fourandez, der holder overblikket over de forskellige sociale medier, og hvordan ShoutOuts kunder klarer sig på dem.

“Først og fremmest har Hannah ikke bare ét, men to eksotiske navne. Dernæst har jeg aldrig før set en person, der så grådigt høster likes, hjerter og re-tweets. Hun er en stor gave for virksomheden, og når jeg en dag bevæger mig videre ud i erhvervslivet, måske som social strategist for en større supermarkedskæde, har Hannah alle kvalifikationer for at overtage min stilling,” fortæller direktøren.

Hund og Lidl
Begejstringen går heldigvis begge veje; både Hannah, Rasmus og flere andre ansatte fortæller beundrende om, hvordan Laura Larsen formår at være aktiv i en snes forskellige Facebook-debatter i løbet af en enkelt time, samtidig med at hun lægger flere Instagram-billeder ud af sin morgenmad, træningsrutiner og kæledyr.

“Jeg forstår ikke, hvordan hun på én gang kan poste et foto af, hvordan hun går tur med sin hund ved Søerne, og kommentere en diskussion af åbningstider mellem jul og nytår på Lidls Facebook-side. Det er virkelig flot,” siger Hannah Fourandez.